Częścią budowania biznesu w marce jest wręczanie klientom materiałów promocyjnych, które nie tyle zachęcają do kupowania i korzystania z usług, co sprawiają, że klient ma pozytywne skojarzenia z brandem i nieświadomie promuje go dalej. Przykładowo, długopisy z logo firmy mogą być przekazywane z rąk do rąk, dzięki czemu więcej osób dowiaduje się o firmie.
Im więcej osób widzi logo firmy, tym szybciej zaczynają rozpoznawać markę, co następnie prowadzi do wzrostu zaufania i sprzedaży. Powtarzające się pozytywne wrażenia są podstawą produktów promocyjnych. Jednak ogromna liczba produktów promocyjnych może być przytłaczająca, zwłaszcza, gdy próbujesz znaleźć ten jeden produkt, który jest jednocześnie wyjątkowy i kreatywny. Pamiętaj, że celem każdej kampanii promocyjnej produktu jest przekazanie konsumentom czegoś przydatnego, co pozwoli im przypomnieć o Twojej marce.
Jeśli jesteś małym start-upem lub dostałeś niewielki budżet, możesz skończyć z poczuciem, że jedynymi produktami, na które Cię stać, są te, na które nikt nie chce. Nie pozwól, aby cena przeszkodziła w budowaniu Twojej marki, istnieje wiele opłacalnych elementów promocyjnych, które kosztują grosze, a są bardzo skuteczne. Tanim, ale bardzo skutecznym gadżetem reklamowym są piłki antystresowe. Piłeczka antystresowa jest silnym środkiem odprężającym (i jednym z najpopularniejszych artykułów promocyjnych) na rynku.
Stres pojawia się w naszym codziennym życiu, więc niech Twoja marka będzie prostą ucieczką, której potrzebuje konsument, aby zrównoważyć tę energię. Tańszym, a równie skutecznym materiałem reklamowym są cukierki, np. krówki reklamowe. Krówki z nadrukiem firmy sprawią, że klient skojarzy firmę z czymś przyjemnym.